مضرات الکل

نظر بدین بابا

مضرات الکل

نظر بدین بابا

مهم ترین عوارض الکل

مهم ترین عوارض الکل «یرقان» است که سبب زردی، ورم شکم و نیز خونریزی دستگاه گوارش می‌شود. الکل روی سیستم عصبی فرد اثر گذاشته و در مدتی پس از مصرف، تغییراتی در رفتار و شخصیت فرد باقی می‌گذارد. نابودی بافت مغز از دیگر عوارض سوء استفاده از الکل است. به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکترایرج خسرونیا رییس هجدهمین کنگره جامعه متخصصان داخلی‌ از ارایه آخرین یافته‌های پژوهشی در زمینه مضرات الکل بر سیستم گوارش، کبد، مغز و اعصاب وغیره طی روزهای برپایی این کنگره (25 تا 28 اردیبهشت ماه امسال) در مرکز همایش‌های رازی تهران خبر داد.

دکتر خسرونیا با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع گسترش الکل سفید در کشور به منظور مصارف خوراکی که در بسیاری از موارد به دلیل تقلبی بودن منجر به فوت افراد در کشور شده، کنگره امسال انجمن متخصصان داخلی، یکی از موضوعات و سخنرانی‌های محوری خود را به این موضوع اختصاص داده است.
وی با ابراز تاسف از شیوع مصرف الکل در میان جوانان کشور هشدار داد: الکل علاوه بر سیستم گوارش اثر سوئی بر روی کبد داشته و سبب از کار افتادگی آن می‌شود.
دکتر خسرونیا در مورد فرایند تخریبی الکل گفت: الکل با نابودی بافت زنده کبدی، بافت «فیبروزی» از خود باقی گذاشته و موجب «سختی» بافت کبد می‌شود.
این پزشک متخصص با اشاره به اینکه کبد فیلتری است که سبب تصفیه خون از مواد زاید بدن می‌شود، یادآور شد: بسیاری از داروها و مواد سمی که در داخل غذاهاست، در داخل کبد تصفیه شده، سپس وارد روده و دفع می‌شود.

دکتر خسرونیا مهم ترین عوارض الکل را بیمای

بیمای سیروز برشمرد که سبب زردی، ورم شکم و تمام بدن و نیز خونریزی دستگاه گوارش می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که بدن برای جذب الکل به پروتئین احتیاج دارد، پروتئین مورد نیاز خود را از کبد و سایربافتهای بدن برداشت می‌کند که این امر موجب آسیب رساندن به این اعضای ضروری بدن می‌شود.

به گفته دکتر خسرونیا، الکل همچنین روی سیستم عصبی فرد اثر گذاشته و مدتی پس از مصرف، تغییراتی در رفتار و شخصیت فرد باقی می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف الکل، موجب تغییرات شخصیتی عمیقی در افراد شده و از نظر روانی تغییراتی شگرفی در آنان ایجاد می‌کند، اضافه کرد: اشخاصی که در سنین فعالیت اجتماعی قرار دارند، با استفاده از الکل از گردونه فعالیت‌های مفید اجتماعی خارج شده و به افرادی لا ابالی تبدیل می‌شوند.

رییس هجدهمین کنگره انجمن متخصصان داخلی خاطرنشان کرد: از بین رفتن بافت مغز از دیگر آثار زیانبار الکل است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل ارزان و دردسترس بودن این ماده، افراد به ویژه جوانان، الکل را از داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها تهیه می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد